۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۵۷۱۹۱۳
آیت الله سعیدی:

امید واهی به بیگانه و پشت میز نشینی مشکل مردم را حل نمی کند| مسؤولان ناکارآمد و مغرض سریعا برکنار شوند

امام جمعه قم گفت: اگر در بین مسؤولان کسانی ناکارآمد و خدایی نکرده مغرض هستند باید سریعا از کار برکنار شوند و مدیران لایق، کارآمد و جهادی فارغ از هر خط و جریان سیاسی سر کار باشند.
آیت الله سعیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعیدی امام جمعه قم امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با گرامیداشت دهه کرامت گفت: این دهه سال ها پیش توسط آستان مقدس حضرت معصومه(س) شکل گرفت و امروز سطح وسیعی از داخل و خارج از کشور را فرا گرفته است و این روزها گرامی داشته می شود.

وی با اشاره به اهداف نامگذاری دهه کرامت افزود: یکی از اهداف آموختن شادی درست به سبک اهل بیت(ع) است، هدف دیگر زیارت این بزرگواران و اهل بیت(ع) و ابراز علاقه و ارادت به ایشان است، زائر در زیارت در برابر اهل بیت(ع) اعلام موضع و از دشمنان این بزرگواران اظهار برائت می کند.

امام جمعه قم در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به شرایط امروز کشور و مدیریت داهیانه رهبر انقلاب اظهار داشت: بررسی تدابیر خاص رهبر انقلاب در ماه های اخیر نشان داد که رهبری در میدان جنگ اقتصادی از همه ظرفیت ها برای کمک به دولت استفاده می کنند.

وی ادامه داد: چندی پیش شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوا با دستور مستقیم رهبر انقلاب فعال شد تا با شرارت اتاق جنگ اقتصادی آمریکا علیه ایران مقابله شود، مشخص شد که روزمرگی ها و فعال نبودن برخی سبب شده که رهبر انقلاب به میدان بیایند و سران سه قوه و مسؤولان ارشد اقتصادی را برای چاره اندیشی و حل مشکلات سنگین اقتصادی گرد هم جمع کنند.

آیت الله سعیدی ابراز داشت: تا کنون چند جلسه از سوی این شورا با حضور سران قوا و مسؤولان اقتصادی تشکیل شده و امید می رود که با شکستن طلسم کلیشه های رایج و کنار گذاشتن وعده های بی حاصل، تدابیر محکمی برای کاهش فشارهای اقتصادی بر بدنه جامعه به ویژه در حوزه ارز و نظام بانکی و پولی کشور اتخاذ شود.

وی عنوان کرد: چند خبر منتشر شده در چد روز اخیر نشان می دهد که تشکیل شورای هماهنگی اقتصادی تنها موردی نبوده که رهبر معظم انقلاب بر خلاف عرف رایج به میدان آمدند تا مسؤولان متوجه شوند که برای حل مشکلات اقتصادی، نباید به امیدهای واهی و بیگانگان و دشمنان ملت ایران نباید دل بسته شود.

تولیت آستان مقدس بانوی کرامت خاطرنشان کرد: همه باید بدانند که با نشستن پشت میز و جلسات مکرر و بی خاصیت مشکلات مردم حل نمی شود، مسؤولان بدانند با مفسدان اقتصادی که از خدا بی خبر هستند نمی توان با نرمی برخورد کرد چون اظهار نرمش در برابر مفسدان اقتصادی به ضرر دستگاه اجرایی کشور و به ضرر اقتصاد ملی است.

وی اضافه کرد: مسؤولان باید با کسانی که در زمینه اقتصاد، فساد و اخلال ایجاد می کنند با اقتدار ظاهر شوند و بدانند که مفسدان اقتصادی پیاده نظام دشمن در جنگ اقتصادی علیه نظام اسلامی هستند به همین دلیل مردم خواستار برخورد قاطع با تاراجگران بیت المال و مفسدان اقتصادی هستند.

آیت الله سعیدی گفت: در عرصه بین المللی به میدان آمدن رهبر انقلاب با اعزام مشاور امور بین الملل رهبری از طرف خود و رییس جمهور به روسیه نشانه دغدغه رهبر معظم انقلاب انقلاب برای حل مشکلات کشور است، رهبر انقلاب با استفاده از وجهه بی بدیل منطقه ای و جهانی خود، کار را برای دولت و دستگاه دیپلماسی آسان و هموار تر کردند.

وی افزود: نگاه عمیق و دقیق به مواردی که این روزها رهبری مستقیما وارد عمل شدند نشان می دهد که رهبر معظم انقلاب با دو هدف اصلی این تدابیر را دنبال می کنند، هدف نخست تلاش حداکثری برای حفظ انقلاب اسلامی و منافع مردم در شرایط جنگ اقتصادی آن هم خارج از وظایف متعارف رهبری است.

امام جمعه قم اظهار داشت: هدف دوم هدایت، تقویت و تکمیل کار دولت و مسؤولان است، در شرایطی که رهبری نظام در مدتی کوتاه بارها شخصا به میدان آمدند و با روش های گوناگون تلاش کردند که چرخ حرکت دولت را روانتر کنند لازم است که همه مسؤولان نظام جدی تر از قبل و خارج از روش های کلیشه ای به میدان بیایند.

وی ادامه داد: باید با مفسدان و مفاسد اقتصادی بدون ملاحظه برخورد قاطع شود، مسؤولان باید اقدام فوری تر وعینی تر برای کاهش فشارهای اقتصادی بر مردم انجام دهند، اگر در بین مسؤولان کسانی ناکارآمد و خدایی نکرده مغرض هستند باید سریعا از کار برکنار شوند و مدیران لایق، کارآمد و جهادی فارغ از هر خط و جریان سیاسی سر کار باشند.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به دیدار رهبر انقلاب با کارگزاران حج ابراز داشت: ایشان حج را مظهر آمیختگی معنویت و سیاست دانستند و مهم ترین ویژکی حج را اجتماع مسلمانان در زمان و مکان مشخصی بیان کردند، از این رو کسی حق ندارد مانع تحقق مفاهیم واقعی حج شود.

وی عنوان کرد: اگر حکومت و دولتی بخواهد مانع اجرای مراسم حج با همه اجزای آن شود صد عن سبیل الله کرده اند، عده ای به دلیل حماقت، جهالت و مطامع دنیایی خود با کشوری مانند آمریکای جهانخوار همصدا شده اند که این روزها درباره فلسطین صحبت از معامله قرن می کند، رهبر انقلاب فرمودند که هدف شیطانی معامله قرن محقق نخواهد شد و به کوری دشمنان مسأله فلسطین فراموش نمی شود و قدس پایتخت فلسطین باقی خواهد ماند./1323/

ارسال نظرات